BMW serii 3 z rodziny F30

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4597
Rejestracja: 13 sie 2010, 11:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

BMW serii 3 z rodziny F30

Postautor: Noe » 17 kwie 2013, 11:24

Szybszy i oszczędniejszy – Hartge 330d
Czy stuningowany samochód może mieć lepsze osiągi i jednocześnie spalać mniej paliwa niż auto seryjne? Hartge twierdzi, że tak. Przykładem ma być BMW 330d z 302-konnym silnikiem.
To nie pierwsze BMW serii 3 z rodziny F30 poprzednio była to wersja 328i, a więc samochód z benzynową jednostką napędową. Tym razem pod maską siedzi turbodiesel. Silnik ma 6 cylindrów ustawionych w rzędzie, które mają łączną objętość skokową 3,0 l.
Konkretnie, motor to konstrukcja o oznaczeniu N57D30O1. O1 oznacza, że jest to wersja, w której olej napędowy jest podawany pod ciśnieniem 1800 barów. W przeciwieństwie do odmian T0 i T1 oraz S zainstalowany w tej „trójce” silnik ma jedną turbosprężarkę. W fabrycznej konfiguracji 6-cylindrowiec rozwijał moc 258 KM przy 4000 obr./min i moment obrotowy 560 Nm przy 1500-2500 obr./min.

Zmiana oprogramowania sterującego jednostką silnikową sprawiła, że ta osiąga teraz 302 KM mocy przy 3900 obr./min oraz 655 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnych przy 2250 obr./min. Mimo większej mocy, według zapewnień Hartge, silnik zużywa o około 0,5 l mniej oleju napędowego na każde 100 km jazdy.

Tuner dokonał pomiaru czasu przyspieszania od 80 do 200 km/h w aucie przed i po zmianach. Samochód seryjny potrzebował 21,12 s na wykonanie wspomnianego manewru, natomiast wóz po tuningu rozpędzał się w 16,46 s. Prędkość maksymalna nadal jest zablokowana elektronicznie na 250 km/h.

Być może niewielki wpływ na czas przyspieszania pojazdu Hartge miały założone przez mechaników koła z 20-calowymi felgami o szerokości 9,0”.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

Typ: R6, ZS, N57D30O1
Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 2993 cm3
Doładowanie: turbosprężarka
Moc maksymalna: 302 KM przy 3900 obr./min
Objętościowy wskaźnik mocy: 100,90 KM/l (seryjny – 86,20 KM/l)
Maksymalny moment obrotowy: 655 Nm przy 2250 obr./min
Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
Koła przednie: 9,0 x 20”
Koła tylne: 9,0 x 20”

Masy i wymiary:

Masa własna: 1615 kg
Stosunek masy do mocy: 5,35 kg/KM (seryjny – 6,26 kg/KM)
Długość: 4624 mm
Szerokość: 1811 mm
Wysokość: 1429 mm
Rozstaw osi: 2810 mm

Osiągi:

Przyspieszenie 80-200 km/h: 16,46 s
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Olgierd Lachowski
Załączniki
Hartge-330d-fot.1-301697.jpg
Hartge-330d-fot.1-301697.jpg (55.29 KiB) Przejrzano 3962 razy

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4597
Rejestracja: 13 sie 2010, 11:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Noe » 07 cze 2013, 10:05

Vorsteiner nie próżnuje – nowa propozycja dla BMW serii 3 (F30)

Trzeba przyznać, że Vorsteiner ostatnio nie próżnuje. Kilka dni temu informowaliśmy o nowej propozycji dla McLarena MP4-12C, a dziś prezentujemy nowy pakiet stylistyczny dla BMW serii 3 w odmianie sedan (F30).
Na szczęście tuner nie przesadził z modyfikacjami, dzięki czemu pojazd prezentuje się całkiem przyzwoicie. Warto zaznaczyć, że bazuje on na modelu sedan wyposażonym w seryjny pakiet M Sport. Stąd bardziej agresywny zderzak przedni, do którego Vorsteiner oferuje dokładkę wykonaną z włókna węglowego.
Z tyłu widać spojler na klapie bagażnika oraz zmodyfikowany zderzak z dyfuzorem i dwiema podwójnymi końcówkami wydechu. Zarówno spojler, jak i dyfuzor zostały wykonane z włókna węglowego. Wisienką na torcie są efektowne, 19- lub 20-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym.

Vorsteiner zapewnia, że wszystkie elementy pakietu stylistycznego będą dostępne latem tego roku, jednak ceny nie zostały jeszcze podane do wiadomości.
Załączniki
BMW-serii-3-F30-Vorsteiner-4-312175.jpg
BMW-serii-3-F30-Vorsteiner-4-312175.jpg (29.23 KiB) Przejrzano 3792 razy
BMW-serii-3-F30-Vorsteiner-3-312175.jpg
BMW-serii-3-F30-Vorsteiner-3-312175.jpg (31.66 KiB) Przejrzano 3792 razy


nowoczesne stoły

Wróć do „BMW seria 3”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości