BMW F31 Touring

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

BMW F31 Touring

Postautor: Noe » 01 sty 2013, 13:13

Ostatnio zmieniony 28 sty 2013, 14:35 przez Noe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
///M-arcin
Posty: 2745
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:12
Lokalizacja: Kościan
Kontaktowanie:

Postautor: ///M-arcin » 01 sty 2013, 22:35

No fajnie sobie nią jedzie, aczkolwiek szkoda że to nie ja nią jadę :11: :30:
Pozdrawiam
///M-arcin :28:

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Noe » 28 sty 2013, 14:34

Ac Schnitzer ACS3 2.8i Touring

Ac Schnitzer opublikował zdjęcia i udostępnił ogólny opis swojej wersji BMW 328i z nadwoziem kombi. Samochód jest nie tylko ładniejszy, ale też szybszy dzięki mocniejszej jednostce napędowej.
Paleta modelowa słynnej niemieckiej firmy tuningowej, która zajmuje się przede wszystkim BMW, jest bardzo bogata i obejmuje zarówno najmocniejsze wersje samochodów z Bawarii, jak i ich najsłabsze odpowiedniki. Nowa maszyna Schnitzera znajduje się mniej więcej pośrodku, bo na pewno do słabeuszy nie należy, ale też M-piątce raczej nie podskoczy. Atutem tego samochodu jest za to dość duży bagażnik.
Dziś bohaterem jest Ac Schnitzer ACS 3 2.8i Touring. Niemcy (BMW) mocno przyłożyli się do stylistyki auta, która w przypadku BMW jest prawie tak istotna jak osiągi czy silniki aut. Nowa trójka prezentuje się naprawdę dobrze i nawet osoby, dla których „ostatnie prawdziwe” BMW serii 3 to E30, nie powinny szczególnie narzekać.

Touringami BMW nazywa swoje modele kombi i jest to nazwa na pewno lepsza niż Estate czy, Boże drogi, Caravan, którą przez dobre kilkanaście (albo i więcej) lat uskuteczniał Opel. Touringi nie grzeszyły szczególnie rozmiarami bagażników czy ładownością, ale w nich nie to było najważniejsze. To są zwykłe sedany BMW, tyle że z większym bagażnikiem. Kto potrzebuje woła roboczego, niech szuka gdzie indziej.

Tak jak sedan, tak i kombi nowego BMW serii 3 wygląda atrakcyjnie i absolutnie nie kojarzy się z przewożeniem worów cementu na budowę. Takie skojarzenia spychane są w kąt podświadomości, tym bardziej że producent serwuje mocne silniki temu autu, które na pewno nie kojarzą się z transportem – raczej ze sportem.

Dla przykładu, widoczny na zdjęciach model ma zaledwie 2-litrowy 4-cylindrowy silnik, który jednak rozwija całkiem słuszną moc. To zasługa wielu skomplikowanych rozwiązań, które nie tylko podnoszą kulturę pracy jednostki napędowej, ale też mają korzystny wpływ na jej osiągi. W N20B20, bo takim kodem oznaczono ten motor, monachijczycy zastosowali bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiany czasu otwarcia zaworów, układ zmiany skoku zaworów i turbosprężarkę twin-scroll. Razem daje to efekt w postaci 245 KM mocy przy 6000 obr./min i 350 Nm przy dość szerokim zakresie obrotów, bo od 1750 do 4800 obr./min.

Fachowcom Ac Schnitzera to jednak nie wystarczyło i po modyfikacji oprogramowania silnika, co przełożyło się na wzrost ciśnienia doładowania, udało się im uzyskać moc 294 KM. Moment obrotowy jest niestety nieznany. Tuner nie poinformował też, czy przerabiał układ wydechowy, czy jest on może seryjny.

W podwoziu zaszły nieduże zmiany, bo tylko wstawiono krótsze o 25 mm sprężyny zawieszenia. W połączeniu jednak z 20-calowymi kołami oraz ozdobami nadwozia obniżone zawieszenie sprawia, że wóz wygląda tak, jakby był przyczajony do skoku.

Stylistyczne zmiany karoserii są bardzo delikatne. Firma z Aachen zafundowała autu tylko niewielki spojler z przodu i nakładkę pod tylnym zderzakiem oraz inną końcówkę rury wydechowej (jak już pisałem, nie wiadomo, czy reszta „wydechu” jest nowa).

Schnitzer oferuje też poprawki do innych wersji silnikowych modelu serii 3. Na przykład wersja 318d po tuningu ma nie 143 KM, tylko 171 KM, odmiana 320d charakteryzuje się mocą 218 KM zamiast pierwotnych 184 KM, a benzynowe 335i rozwija nie 306 KM, ale 360 KM (wersja 335i nie jest dostępna jako Touring – przynajmniej na razie).

Dane techniczne

Silnik i napęd:

Typ: R4, N20B20
Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 1997 cm3
Doładowanie: turbosprężarka twin-scroll
Moc maksymalna: 294 KM
Objętościowy wskaźnik mocy: 147,22 KM/l (seryjny – 122,68 KM/l)
Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
Koła przednie: 20”
Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

Masa własna: 1575 kg
Stosunek masy do mocy: 5,36 kg/KM (seryjny – 6,43 kg/KM)
Długość: 4624 mm
Szerokość: 1811 mm
Wysokość: 1404 mm (- 25 mm)
Rozstaw osi: 2810 mm
Załączniki
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.8-253413.jpg
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.8-253413.jpg (52.48 KiB) Przejrzano 14918 razy
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.6-253413.jpg
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.6-253413.jpg (46.22 KiB) Przejrzano 14918 razy
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.4-253413.jpg
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.4-253413.jpg (39.19 KiB) Przejrzano 14918 razy
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.2-253413.jpg
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.2-253413.jpg (50.66 KiB) Przejrzano 14918 razy
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.1-253413.jpg
Ac-Schnitzer-ACS-3-2.8i-Touring-fot.1-253413.jpg (60.04 KiB) Przejrzano 14918 razy

Awatar użytkownika
///M-arcin
Posty: 2745
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:12
Lokalizacja: Kościan
Kontaktowanie:

Postautor: ///M-arcin » 07 mar 2013, 17:31

AC Schnitzer Seria 3, F31 Touring M Spor

Genewa Motor Show 2013

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Piękne, choć jak dla mnie to kolorek mógłby być inny :11:
Pozdrawiam
///M-arcin :28:

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Noe » 23 maja 2013, 12:27

Ac Schnitzer ACS 3 3.0d Touring

Popularność aut z nadwoziem kombi ciągle rośnie, na czym korzystają też firmy tuningowe. Wczesną wiosną tego roku do Ac Schnitzera z benzynowym silnikiem dołączył drugi wóz – z motorem wysokoprężnym o mocy przekraczającej 300 KM.

Przeprowadzane przez tunera z Niemiec modyfikacje optyczne są skromne, ponieważ obejmują mały przedni spojler, skromne listwy progowe, niewielką nakładkę pod zderzak z tyłu oraz spojler nad tylnym oknem. Niewiele, prawda? A kosztuje sporo, bo prawie 3000 euro, a w cenie nie ma felg.

Za obręcze, na szczęście z oponami, trzeba zapłacić oddzielnie – niespełna 5500 euro. Felgi mają 19 cali średnicy i 8,5 cala szerokości. Założone są na nie opony o rozmiarach 225/40 z przodu oraz 265/35 z tyłu.

Aha, jest jeszcze jedna rzecz. A właściwie dwie. To podwójne końcówki rur wylotowych, za które Ac Schnitzer każe sobie zapłacić 400 euro. To trochę dużo. Kompletny sportowy układ wydechowy w tej wersji silnikowej w ogóle nie jest oferowany.

Wszystkie zmiany wizualne przeprowadzane przez Ac Schnitzer sprawiają, że kombi klasy średniej z Monachium wygląda jeszcze lepiej niż w odmianie fabrycznej. A skoro już mowa o tym, że to kombi, to z kronikarskiego obowiązku dodam, że pojemność bagażnika w tym wozie wynosi 495 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1500 l.

Za lepszą, sportową prezencję po części odpowiada też przerobione zawieszenie. Zmian rewolucyjnych tutaj nie ma – mechanicy zamienili standardowe na sportowe sprężyny zawieszenia. Ich cena to 830 euro. Hamulce pozostawiono bez najmniejszych ulepszeń.

Fabryka zainstalowała w tym aucie 3-litrowego turbodiesla o sześciu cylindrach. Te sześć „garów” ustawionych jest w rzędzie i z pomocą turbosprężarki VGT wydobywało się z nich 258 KM mocy maksymalnej przy 4000 obr./min, a także 560 Nm momentu obrotowego przy 1500-3000 obr./min.

Po optymalizacji oprogramowania centralnej jednostki sterującej inżynierom z firmy Ac Schnitzer udało się podnieść moc do 309 KM przy 3400 obr./min, a maksymalny moment obrotowy do 670 Nm przy 1750-3000 obr./min.

W tym egzemplarzu napęd jest realizowany przez 8-biegową automatyczną skrzynię przekładniową, która moc kieruje wyłącznie na tylne koła. Dostępne jest jednak BMW 330d z napędem na obie osie (xDrive) i to auto również może przerobić Ac Schnitzer.

Co prawda zmierzona temu kombi prędkość maksymalna była mniejsza o 2 km/h (248 km/h) od prędkości seryjnego samochodu, ale przyspieszenie do setki w stuningowanej maszynie prezentowało się z kolei odrobinę lepiej – wynosiło 5,40 s, podczas gdy seryjna trójka potrzebuje 5,60 s.

Tego Ac Schnitzera dziennikarze jednego z magazynów motoryzacyjnych porównali z 300-konnym Abtem AS 4 Avant. Audi miało 7-biegową dwu-sprzęgłową przekładnię oraz napęd quattro.

O ile w sprincie do 100 km/h AS 4 dotrzymywało w miarę kroku BMW, to przy rozpędzaniu się do 200 km/h straciło prawie 5 sekund. Jeszcze bardziej interesująco wyglądały czasy przyspieszeń od 60 do 100 km/h i od 80 do 120 km/h.

W tym pierwszym manewrze w obu autach załączono 4 bieg. Touring do 100 km/h przyspieszył w 3,10 s, a Avant w 4,50 s. Z kolei czas rozpędzania do 120 km/h zmierzono na 5., 6. oraz 7. przełożeniu. Szczegółowe dane znajdziecie w danych technicznych, ja tylko zwrócę uwagę, że Audi potrzebowało od 1,5 do 2 razy więcej czasu na ten sam typ sprintu co BMW.

Najwyraźniej maszyna z Monachium ma lepiej ze-stopniowaną skrzynię biegów, sprawniejszy układ napędowy lub silnik o lepszej charakterystyce. Albo wszystko naraz. Wpływ na osiągi Audi na pewno miała też większa o 120 kg masa własna. W grę mogą wchodzić też opony (Michelin w BMW, Continental w Audi). Z drugiej strony w wyścigu spod świateł nikt nie sprawdza, na jakich oponach jedzie jego konkurent.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

Typ: R6, ZS
Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
Objętość skokowa: 2993 cm3
Doładowanie: turbosprężarka VGT
Moc maksymalna: 309 KM przy 3400 obr./min
Objętościowy wskaźnik mocy: 103,24 KM/l (seryjny – 86,20 KM/l)
Maksymalny moment obrotowy: 670 Nm przy 1750-3000 obr./min
Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna Steptornic
Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 340 mm
Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
Koła przednie: 8,5 x 19”
Koła tylne: 8,5 x 19”
Opony przednie: 225/40 R 19
Opony tylne: 265/35 R 19

Masy i wymiary:

Masa własna: 1746 kg (zmierzona, wg DIN)
Stosunek masy do mocy: 5,65 kg/KM (seryjny – 6,77 kg/KM)
Długość: 4674 mm
Szerokość: 1811 mm
Rozstaw osi: 2810 mm

Osiągi:

Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,40 s [5,70 s]
Przyspieszenie 0-200 km/h: 21,40 s [26,30 s]
Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 3,10 s [4,50 s]
Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 4,20 s [6,30 s]
Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 5,60 s [9,00 s]
Przyspieszenie 80-120 km/h na 7. biegu: 7,00 s [14,30 s]
Prędkość maksymalna: 248 km/h
Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 37,0 m
Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 35,0 m
Załączniki
Ac-Schnitzer-ACS-3-3.0d-Touring-fot.3-308895.jpg
Ac-Schnitzer-ACS-3-3.0d-Touring-fot.3-308895.jpg (51.97 KiB) Przejrzano 14366 razy
Ac-Schnitzer-ACS-3-3.0d-Touring-fot.2-308895.jpg
Ac-Schnitzer-ACS-3-3.0d-Touring-fot.2-308895.jpg (40.82 KiB) Przejrzano 14366 razy
Ac-Schnitzer-ACS-3-3.0d-Touring-fot.1-308895.jpg
Ac-Schnitzer-ACS-3-3.0d-Touring-fot.1-308895.jpg (55.97 KiB) Przejrzano 14366 razy

Awatar użytkownika
Foka
Posty: 463
Rejestracja: 24 sie 2010, 1:55
Lokalizacja: Z Worka Ojca :)
Kontaktowanie:

Postautor: Foka » 23 maja 2013, 19:56

no ten wydech jakoś mi nie pasuje do całej koncepcji auta. Mogli się chłopaki trochę wysilić. Chyba że to konstrukcja stworzone chwilę przed końcem pracy gdzie człowiek myśli co będzie robił po powrocie do domu. Aczkolwiek takie podejście do sprawy jest niepodobne do niemców bo oni jednak wola siedzieć w pracy bo w domu czeka brzydka żona do której jednak nie chce się wracać ;)

Awatar użytkownika
///M-arcin
Posty: 2745
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:12
Lokalizacja: Kościan
Kontaktowanie:

Postautor: ///M-arcin » 23 maja 2013, 20:15

Foka pisze:Aczkolwiek takie podejście do sprawy jest niepodobne do niemców bo oni jednak wola siedzieć w pracy bo w domu czeka brzydka żona do której jednak nie chce się wracać


A może ożenił się z Polką? :11: To by tłumaczyło dlaczego ten tłumik jest tak spieprzony :11:
Pozdrawiam
///M-arcin :28:

Awatar użytkownika
Noe
Posty: 4657
Rejestracja: 13 sie 2010, 12:24
Lokalizacja: Leszno
Kontaktowanie:

Postautor: Noe » 21 kwie 2016, 20:12

BMW 328i Touring (F31) tuningowany ze smakiem

Obrazek



Samochód zrobiony ze smakiem - nie o każdym tuningowanym BMW można tak powiedzieć. O tym na pewno można. Przygotowano go dla redakcji Tuningsuche.de i Autotuning.de.
Nisko, szeroko i z klasą. Drobiazgi, które dodają kombi BMW stylu i sportowego sznytu. Oto one...
Podstawa to aluminiowe, dobrze dobrane obręcze kół. W tym przypadku BBS o średnicy 20 cali.
Zawieszenie obniżono na zestawie KW z możliwością ustawienia prześwitu oraz twardości tłumienia amortyzatorów.
W skład zestawu aerodynamicznego, choć w tym przypadku bardziej wizualnego wchodzi dokładka przedniego zderzaka dokładka tylnego wyglądającego jak dyfuzor, a także ciekawie wyglądające progi. Wszystko z niebieskimi akcentami, które pasują do oklejonej pomarańczową folią karoserii.
Takie detale jak lusterko obszyte skórą czy wykonany z tego materiału znaczek z logo redakcji tylko dodają uroku temu BMW.
Detal, który przyciąga uwagę i zainteresowanie.
Ma przyciągać, ponieważ firma przygotowano ten pojazd na imprezę Tuning World Bodensee, która odbędzie się w dniach 4-8 maja.
Oczywiście nie byłoby tuningu bez zwiększania mocy.
Jest to BMW 328i, czyli generująca 245 KM i 350 Nm dwulitrowa jednostka turbo. Obecnie nie oferowana w tym oznaczeniu i takimi parametrami.
Po strojeniu elektroniki auto osiąga 316 KM i 440 Nm.
MARCIN ŁOBODZIŃSKI

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


nowoczesne stoły

Wróć do „BMW seria 3”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości