Alpina B3 S Bi-Turbo - odmienione BMW 335i
Alpina B3 S Bi-Turbo, zaprezentowana podczas salonów motoryzacyjnych w Genewie trafiła właśnie do brytyjskich salonów sprzedaży BMW. W ofercie znalazły się wszystkie cztery wersje nadwoziowe w jakich można dokonać zakupu standardowego modelu BMW serii 3.
Projekt zbudowany został na bazie BMW 335i modeli E90-E93, w których rzędowa, sześciocylindrowa jednostka HPI o litrażu 2979cm³ doposażona jest w dwie turbosprężarki. Po opuszczeniu fabryki, motor jest w stanie dostarczyć do 306KM (przy 5800rpm) mocy i 400Nm (w zakresie 1400-5000rpm) momentu obrotowego na tylne koła. Pozwala to na osiągnięcie prędkości 100km/h w ciągu 5.5 sekundy (zależnie od wersji nadwoziowej) i zatrzymanie wskaźnika prędkościomierza na wskazaniu 250km/h (ograniczone elektronicznie).
Po szeregu modyfikacji w warsztatach Alpina, ta sama jednostka generuje 400KM (przy 6000rpm) i 540Nm, owocuje to skróceniem czasu potrzebnego na rozpędzenie pojazdu do pierwszej setki o 0.8 sekundy (również zależnie od wersji nadwoziowej) i po zdjęciu elektronicznego kagańca, osiągnięcie 300km/h.
Subtelny i wyrafinowany pakiet stylistyczny składa się z dolnej owiewki przedniego zderzaka, modularnego dyfuzora w kolorze nadwozia, otaczającego dwie podwójne końcówki układu wydechowego czy lotki pokrywy bagażnika. Samochód zdobią także wspaniałe, 19-calowe obręcze o charakterystycznym dla tunera wzorze. Wnętrze, można praktycznie dowolnie zindywidualizować, pod warunkiem liczenia się z wyższymi kosztami. By poznać cenę podstawową, zapraszam do zapoznania się z poniższą tabelą.
Alpina B3 S Bi-Turbo
Sedan(E90) 400KM 540Nm 4.7s 300km/h paliwo 8.0l/100k
Touring(E91) 400KM 540Nm 4.8s 300km/h paliwo 8.1l/100km
Coupe(E92) 400KM 540Nm 4.7s 300km/h paliwo 8.0l/100km
Cabrio(E93) 400KM 540Nm 4.9s 300km/h paliwo 8.1l/100km
Geneva Motor Show 2013 | Alpina B3 Bi-Turbo
Nadworny tuner BMW opublikował pierwsze zdjęcia nowego modelu. Nazywa się Alpina B3 i stanowi przedsmak nowej "em-trójki". 421 KM w małym sedanie!
Alpina to firma od lat zajmująca się tuningiem BMW. Choć w tym przypadku słowo "tuning" jest w pewnym sensie obrazą dla tunera. Dlaczego? Otóż auta trafiają do Buchloe jako same nadwozia, a montaż wszystkich podzespołów (silnik, skrzynia biegów, elementy wnętrza) odbywa się już na miejscu.
Alpina B3 Bi-Turbo bazuje na BMW serii 3 (F30), a ściślej na modelu 335i. Pod względem osiągów bliżej mu jednak do nadchodzącego M3. Seryjne 335i jest napędzane trzylitrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 306 KM i momencie obrotowym 400 Nm już przy 1200 obr./min (niżej niż niejeden diesel). Dzięki temu auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 s i rozpędza się maksymalnie do 250 km/h.
Jeździłem 335i i mogę zapewnić z czystym sumieniem, że osiągi tego auta robią piorunujące wrażenie. Alpina jednak najwyraźniej będzie grać w zupełnie innej lidze. Otóż spece z Buchloe wyciągnęli z silnika N55 aż 421 KM, co - jeśli wierzyć raportom - stanowi wartość o 1 KM większą niż w przypadku nadchodzącego M3.
Czas potrzebny na osiągnięcie pierwszej "setki" ma zostać skrócony do zaledwie 4 sekund, zaś spalanie wg normy NEDC ma oscylować wokół 7,9 l/ 100 km. To się nazywa multitalent!
Alpina B3 S Bi-Turbo
Alpina B3 S Bi-Turbo
- Załączniki
-
- 252491.jpg (38.54 KiB) Przejrzano 9885 razy
-
- 252494.jpg (52 KiB) Przejrzano 9885 razy
-
- 252496.jpg (42.35 KiB) Przejrzano 9885 razy
-
- 252498.jpg (38.01 KiB) Przejrzano 9885 razy
-
- 252514.jpg (31.6 KiB) Przejrzano 9885 razy
nowoczesne stoły
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości