: 22 gru 2012, 15:30
Nowe BMW X5 (F15) przyłapane
Pierwsze zdjęcia zamaskowanych prototypów nowego BMW X5 (F15). Wraz z nimi pojawiła się także garść informacji o najbardziej gangsterskim BMW.
Minęły już czasy, kiedy bossowie mafii z całego świata poruszali się wielkimi limuzynami typu BMW serii 7 czy też Mercedes klasy S. Obecnie określenie "gangsterski samochód" kojarzy się bardziej z luksusowym SUV-em - takim jak np. BMW X5.
Aktualna wersja tego auta jest na rynku już od sześciu lat. Choć duże auta z reguły starzeją się wolniej, w przypadku wielkiego BMW przyszedł czas na zmiany. W połowie przyszłego roku można się zatem spodziewać nowej X-piątki o oznaczeniu F15.
Widać, że auto zachowa dotychczasową, masywną bryłę. Jednocześnie stylistyka przodu upodobni je do obecnej serii 3 (wielkie, szerokie "nerki", węższe światła), zaś tyłu - do serii 5 Touring.
Nowy model będzie oparty na platformie "X for all", która pozwoli wielkiemu BMW "zrzucić" 150 kg. A jest z czego zrzucać - masa własna obecnego modelu to aż 2150 kg! Zapewne jej redukcja jest podyktowana chęcią zmniejszenia zużycia paliwa, ale przyczyni się także do polepszenia osiągów i prowadzenia.
Ta sama platforma znajdzie zastosowanie w bliźniaczym modelu X6, zaś produkcja obu aut będzie się odbywać w Spartanburgu w USA.
Oficjalne dane dotyczące silników pozostają nieznane. Według informacji serwisu Carscoop pod maską znajdzie się jedna z jednostek benzynowych o sześciu (R6) bądź ośmiu (V8) cylindrach, lub też sześciocylindrowy (R6) diesel. Bardzo prawdopodobne, że do gamy dołączą również jednostki czterocylindrowe - zarówno benzynowe jak i wysokoprężne.
Fani sportowych SUV-ów mogą jednak spać spokojnie. Wersja M również jest w planach - prawdopodobnie będzie napędzana tą samą jednostką co obecnie. Gwoli przypomnienia - BMW X5 M ma pod maską 4,4-litrowy silnik V8 o mocy 555 KM i momencie obrotowym 680 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.
Pierwsze zdjęcia zamaskowanych prototypów nowego BMW X5 (F15). Wraz z nimi pojawiła się także garść informacji o najbardziej gangsterskim BMW.
Minęły już czasy, kiedy bossowie mafii z całego świata poruszali się wielkimi limuzynami typu BMW serii 7 czy też Mercedes klasy S. Obecnie określenie "gangsterski samochód" kojarzy się bardziej z luksusowym SUV-em - takim jak np. BMW X5.
Aktualna wersja tego auta jest na rynku już od sześciu lat. Choć duże auta z reguły starzeją się wolniej, w przypadku wielkiego BMW przyszedł czas na zmiany. W połowie przyszłego roku można się zatem spodziewać nowej X-piątki o oznaczeniu F15.
Widać, że auto zachowa dotychczasową, masywną bryłę. Jednocześnie stylistyka przodu upodobni je do obecnej serii 3 (wielkie, szerokie "nerki", węższe światła), zaś tyłu - do serii 5 Touring.
Nowy model będzie oparty na platformie "X for all", która pozwoli wielkiemu BMW "zrzucić" 150 kg. A jest z czego zrzucać - masa własna obecnego modelu to aż 2150 kg! Zapewne jej redukcja jest podyktowana chęcią zmniejszenia zużycia paliwa, ale przyczyni się także do polepszenia osiągów i prowadzenia.
Ta sama platforma znajdzie zastosowanie w bliźniaczym modelu X6, zaś produkcja obu aut będzie się odbywać w Spartanburgu w USA.
Oficjalne dane dotyczące silników pozostają nieznane. Według informacji serwisu Carscoop pod maską znajdzie się jedna z jednostek benzynowych o sześciu (R6) bądź ośmiu (V8) cylindrach, lub też sześciocylindrowy (R6) diesel. Bardzo prawdopodobne, że do gamy dołączą również jednostki czterocylindrowe - zarówno benzynowe jak i wysokoprężne.
Fani sportowych SUV-ów mogą jednak spać spokojnie. Wersja M również jest w planach - prawdopodobnie będzie napędzana tą samą jednostką co obecnie. Gwoli przypomnienia - BMW X5 M ma pod maską 4,4-litrowy silnik V8 o mocy 555 KM i momencie obrotowym 680 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.