BMW M3 Coupe E92,
: 28 wrz 2010, 20:58
Podobno każdy mężczyzna raz w życiu powinien sobie kupić Porsche 911. Naszym zdaniem BMW M3 w zupełności wystarczy. Ma więcej mocy niż niektóre 911, powadzi się równie znakomicie, a jest przy tym wyraźnie tańsze. Po zajęciu miejsca za kierownicą w głęboko wyprofilowanym fotelu (skórzana tapicerka jest dostępna za dopłatą) w oczy rzucają się gruba, trójramienna kierownica i wyskalowany do 330 km/h prędkościomierz. Wygląda więc na to, że elektroniczny "kaganiec" dość mocno hamuje możliwości tego auta. Aby przyspieszyć od 0 do 100 km/h, M3 potrzebuje zaledwie 4,8 sekundy.
M3 jest pochodną BMW 3 Coupe, ale w przypadku karoserii trudno to tak nazwać. Niemal wszystkie panele zaprojektowano specjalnie dla M.3. Z Coupe wzięto tylko klapę bagażnika i drzwi. Ale w końcu te ostatnie są najkosztowniejszym do opracowania elementem karoserii. Styliści BMW serii M zawsze wiedzieli, że przesada jest najgorszym wrogiem designera. I nie zapomnieli o tym, siadając do projektowania nowego M3. Zderzaki, przetłoczenie maski, lusterka na dwóch wspornikach, wlot powietrza za błotnikiem, czarny dach - od razu widać, że to coś więcej niż standardowe BMW 3 Coupe, ale jakkolwiek by patrzeć, nie dostrzeże się ostentacji.
Za dopłatą w M3 będą oferowane m.in. zawieszenie o regulowanej twardości i system MDrive. Dzięki niemu jednym przyciskiem na kierownicy ustawiamy parametry systemu ESP, twardość zawieszenia, parametry wspomagania układu kierowniczego i mapy wtrysku paliwa. Poza tym M3 jest wyposażone kompletnie - są m.in. automatyczna klimatyzacja, ksenonowe reflektory i 18-calowe koła.
Na razie M3 będzie oferowane wyłącznie z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów, skrzynia SMG pojawi się później.
M3 jest pochodną BMW 3 Coupe, ale w przypadku karoserii trudno to tak nazwać. Niemal wszystkie panele zaprojektowano specjalnie dla M.3. Z Coupe wzięto tylko klapę bagażnika i drzwi. Ale w końcu te ostatnie są najkosztowniejszym do opracowania elementem karoserii. Styliści BMW serii M zawsze wiedzieli, że przesada jest najgorszym wrogiem designera. I nie zapomnieli o tym, siadając do projektowania nowego M3. Zderzaki, przetłoczenie maski, lusterka na dwóch wspornikach, wlot powietrza za błotnikiem, czarny dach - od razu widać, że to coś więcej niż standardowe BMW 3 Coupe, ale jakkolwiek by patrzeć, nie dostrzeże się ostentacji.
Za dopłatą w M3 będą oferowane m.in. zawieszenie o regulowanej twardości i system MDrive. Dzięki niemu jednym przyciskiem na kierownicy ustawiamy parametry systemu ESP, twardość zawieszenia, parametry wspomagania układu kierowniczego i mapy wtrysku paliwa. Poza tym M3 jest wyposażone kompletnie - są m.in. automatyczna klimatyzacja, ksenonowe reflektory i 18-calowe koła.
Na razie M3 będzie oferowane wyłącznie z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów, skrzynia SMG pojawi się później.